Pediatria dels Perineus

LA TUBERCULOSI INFANTIL AL SEGLE XXI

15/09/2010

Que avui en dia hi hagi casos d’infecció tuberculosa o de tuberculosi (TB) en infants d’una comunitat és indicatiu d’un problema de salut pública, ja que significa que hi ha transmissió recent a través de malalts amb TB pulmonar o laríngia, alguns potser encara no identificats, que en aquest cas estarien sense tractament i seguirien sent contagiosos.

La història natural de la infecció per Mycobacterium tuberculosis en un infant comença quan aquest s'infecta generalment a partir d'un adult. El pediatre podrà identificar la infecció a partir, per exemple, d'una conversió de la prova de la tuberculina en el context d'un estudi de contactes. La probabilitat que aquest infant infectat presenti TB en la resta de la seva vida serà estarà al voltant del 10%, però la probabilitat més elevada es dóna els primers dos anys després de la infecció i si l'infant infectat és molt petit. En conseqüència, com més infeccions tuberculoseshi hagi en la infància més casos de TB infantil tindrem, i si la prevalença és molt alta també tindrem les temudes meningitis tuberculoses. El pediatre té un paper important per diagnosticar precoçment la infecció i la malaltia tuberculosa, i assegurar el compliment de pautes de tractament adequades, per tal de guarir-lo i evitar complicacions que poden acompanyar l'infant la resta de la seva vida o el poden portar fins i tot a una mort precoç.

...

Si voleu llegir el document sencer podeu clicar aquí.